Qui governa Amnistia?

Ona Anglada - Vocal del comitè executiu d’AIC,

La setmana passada, en aquest mateix espai, l’Eduard Martínez us explicava que a Amnistia Internacional no acceptem diners de cap govern ni de cap partit polític i que ens financem gràcies a les aportacions de socis i sòcies. Gràcies a aquestes aportacions, tenim independència d’acció i podem denunciar les violacions de drets humans arreu del món sense cedir davant les pressions d’aquells que les cometen.

Per tant, seguint aquest lògica, Amnistia Internacional està governada per totes aquelles persones que cada dia ens ajuden a fer la nostra feina: els nostres socis i sòcies.

I com funciona, això? A Amnistia Internacional Catalunya tenim un seguit de mecanismes que garanteixen que els socis i sòcies puguin debatre i prendre decisions sobre quins temes ha de treballar l’organització, com i quan ha de fer-ho. L’òrgan principal és l’Assemblea General de Socis/es, que celebrem una vegada l’any. En aquesta Assemblea estan convocats tots els socis i sòcies: tothom té dret a participar-hi.

L’Assemblea s’acostuma a celebrar a l’abril, cada any a un lloc diferent de Catalunya. D’aquesta manera, ens assegurem que no fem cap greuge a cap comarca i que tots els socis tinguin l’oportunitat de venir a escoltar i debatre sobre tot allò que ens preocupa relacionat amb la nostra organització i els drets humans.

Malauradament, el nombre de violacions de drets humans que es cometen al món és molt alt. Això té una conseqüència molt evident: no podem estar vigilant ni treballant per a totes elles alhora i en la mateixa intensitat. És, doncs, en espais com l’Assemblea on poden parlar i escollir a quins temes donem prioritat o volem centrar-nos com organització, així com els recursos que hi destinarem i de quina manera ho farem.

A més de parlar dels drets humans i com podem protegir-los, a les assemblees també ens encarreguem de l’organització interna: és indispensable garantir-ne el bon funcionament per poder ser més forts i més eficaços defensant els drets humans arreu del món.

En aquests espais és on es voten les persones que ocuparan càrrecs com ara la presidència d’Amnistia Internacional Catalunya o la tresoreria, entre d’altres. Aquestes persones, socis i sòcies de l’organització que fan un pas més, són les responsables de garantir que es compleixi al llarg de l’any tot allò que s’ha decidit a l’Assemblea

En definitiva, podem afirmar sense equivocar-nos que Amnistia Internacional és una organització governada pels seus socis i sòcies, que tenen el poder de decidir i proposar la manera de funcionar i els temes que consideren més prioritaris. I l’espai clau per poder participar i incidir és l’Assemblea General.

Així doncs, si ets soci o sòcia i mai no has participat en una Assemblea d’Amnistia Internacional, t’animo que vinguis a la propera, que celebrarem el 6 d’abril a Granollers, on podràs conèixer altres persones preocupades pels drets humans, escoltar quins reptes tenim per protegir-los i com volem fer-ho, així com escollir aquelles persones que garantiran que Amnistia Internacional segueixi fent bé la seva feina de vetllar pel compliment dels drets humans arreu del món.