Jordi Baltà, nou president d’Amnistia Internacional Catalunya

Jordi Baltà, president d'Amnistia Internacional Catalunya.
  • Jordi Baltà Portolés és el nou president d’Amnistia Internacional Catalunya (AIC) com a resultat de la reunió de la Junta Directiva d'AIC celebrada després que a la darrera Assemblea General de socis i sòcies de l'organització (6 d'abril, Terrassa) no s'hi presentés cap candidatura.

Fins ara vicepresident de l'organització, Baltà substitueix Blanca Hernández Martín, que ocupava la presidència des de maig de 2022 i que ha hagut de deixar el càrrec en arribar al temps màxim de pertinença a la Junta Directiva d'AIC (sis anys).

Jordi Baltà Portolés (Barcelona, 1976) és llicenciat en Ciències Polítiques i de l'Administració i treballa en l'àmbit de la gestió cultural. És soci i activista d'Amnistia Internacional des de 1998. Entre d'altres tasques, ha estat membre del grup local de Barcelona i L'Hospitalet, coordinador del treball sobre nord d'Àfrica a la Secció Espanyola d'AI (2005-2014) i coordinador de la Comissió Internacional de la Secció Espanyola d'AI (2012-2016). Ha format part de la Junta Directiva d'Amnistia Internacional Catalunya en diverses ocasions i ja n'havia estat president en una etapa anterior (2011-2012).

Composició actual de la Junta Directiva d'AIC

Presidència: Jordi Baltà
Vicepresidència: Núria Gómez
Tresoreria: Joan Vilella
Secretaria: Joan Parra
Vocalies: Gerard Amirian, Marco Flores, Mbacke Ndao i Izaskun Tellitu.