Ona Anglada, nova presidenta d’Amnistia Internacional Catalunya

Ona Anglada, nova presidenta d'Amnistia Internacional Catalunya

Ona Anglada ha estat elegida presidenta d’Amnistia Internacional Catalunya (AIC) com a resultat de la XXVII Assemblea General de socis i sòcies de l’organització celebrada dissabte passat, 10 d'abril, en línia per la situació de COVID-19.

Ona Anglada Pujol (Banyoles, 1994) és comunicadora audiovisual i guionista. Doctoranda en comunicació a la Universitat Pompeu Fabra (UPF), és creadora i guionista de la sèrie de televisió Les de l’Hoquei. Des de 2013 és activista d'Amnistia Internacional i va coordinar dos anys el grup universitari d'AIC a la UPF. El 2016 és elegida per al Comitè Executiu com a vocal de gènere. Des de l'any passat ocupava la vicepresidència d'AIC.

Els socis i sòcies d'Amnistia Internacional Catalunya que han assistit a l'Assemblea han aprovat el Pla d'Acció de l'organització i el pressupost corresponent a 2021. La situació de vulneracions de drets humans vinculada als efectes de l'actual pandèmia centrarà enguany bona part del treball de l'organització, tant en l'àmbit internacional com a Catalunya i Espanya. Des de l'Assemblea es va refermar el compromís de l'organització per continuar treballant per aconseguir la llibertat immediata de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, empresonats des de 2017.

Anglada substitueix Maria del Carmen Ramírez, que deixa el càrrec que ha ocupat des de 2018. L'Assemblea també ha elegit tres vocalies del comitè executiu, que ara queda integrat per sis persones: Ona Anglada (presidenta), Joan Vilella (tresorer) i Maria Darder, Aída Pérez, Blanca Hernández i Quim Ruiz en les vocalies. Per la seva banda, Eduard Ariza va ser elegit per al Comitè d'Arbitratge, i Joan Parra i Ricard Duro per al Comitè de Control i Assessorament Financer (CCAF).