Amb la col·laboració en la veu i locució de l'actor Eduard Farelo, el vídeo ‘Control Z’ juga amb el concepte de la funció informàtica de desfer i tornar enrere creada per Larry Tesler el 1983.
Com que malauradament no tenim un control Z per al món real, Amnistia Internacional Catalunya (AIC) vol posar el focus en la idea de no repetició dels errors del passat, en un moment en què l'erosió dels drets humans i del sistema de dret internacional sorgit després de la II Guerra Mundial està amenaçat per governants i estats que ens aboquen a un món sense normes, tal com ha denunciat recentment l'organització en el seu informe anual 2025/2026.
És per aquest context que organitzacions com Amnistia Internacional, que des de 1961 treballa per la defensa dels drets humans, són ara més necessàries que mai.
Aquest vídeo vol ser un recordatori d'aquesta feina i també una crida a fer créixer Amnistia i ampliar-ne la base social per ser més forta i eficaç en les seves campanyes i treball d'incidència política. Amnistia Internacional és un moviment global, independent i democràtic, amb més de 10 milions de socis i sòcies, activistes i simpatitzants a tot el món que es prenen la justícia com una cosa personal i treballa perquè totes les persones puguin gaudir dels drets humans.
Independent de qualsevol govern, ideologia política, interès econòmic o creença religiosa, es finança únicament per les aportacions i quotes de persones associades, sense rebre subvencions públiques. Les persones associades a Amnistia Internacional a Catalunya a finals de 2025 eren 18.875 i, a tot l'Estat, 107.000.
El vídeo, que es difondrà per xarxes socials, ha estat realitzat per l'agència de comunicació i producció audiovisual Pòrtland.
