Amnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsAmnesty IconsCovid IconsCovid IconsCovid IconsCovid IconsCovid IconsCovid Icons
Actuem pels drets humans a tot el món

Amnistia Internacional demana a partits i autoritats que condemnin la violència contra periodistes que cobreixen fets de Ceuta i se'n garanteixi la seguretat

SIPA

Amnistia Internacional observa amb preocupació la violència exercida contra periodistes que cobreixen informació sobre Ceuta i reclama les autoritats que garanteixin la seva seguretat, la seva integritat i el desenvolupament de la seva labor en condicions segures.

Les manifestacions d'anit van deixar imatges d'assetjament i violència contra periodistes que cobrien les protestes. L'organització també ha parlat amb periodistes que relaten haver sofert violència física i verbal, fustigació i insults mentre exercien la seva feina a Ceuta. Alguns periodistes traslladen que, a vegades, les forces de seguretat no han actuat o han actuat tard per a protegir-los, veient-se obligats a interrompre les seves cobertures o a abandonar els llocs des d'on tenien previst informar.

"Les autoritats tenen l'obligació positiva de garantir la seguretat dels periodistes. Això és vital perquè les societats tinguin accés a una informació plural i independent. La llibertat d'expressió i d'informació és un dret humà que ha de protegir-se", assenyala Daniel Canales, responsable d'Investigació de Violacions de Drets Humans.

El partit polític VOX fa anys que acusa sistemàticament alguns mitjans de manipuladors, arribant a qualificar recentment els i les periodistes d'RTVE com a “terroristes”. L'assenyalament i l'assetjament contra periodistes fomenta el risc que sofreixin algun tipus de violència.

Des d'Amnistia Internacional demanem a tots els partits polítics i autoritats que condemnin públicament la violència contra els periodistes, així com els actes i discursos racistes i xenòfobs, que només contribueixen a incrementar un clima de violència i d'odi.