Els atacs d'Israel contra ONG i defensors dels drets humans palestins s'han d'acabar

A primera hora de dimarts 11 de desembre de 2012, membres de les Forces de Defensa d'Israel van assaltar les seus de tres ONG palestines a Ramallah: van confiscar ordinadors, arxius de treball i material, i van saquejar les instal·lacions en el que Amnistia Internacional considera que forma part d'un "patró fix d'assetjament" als activistes als Territoris Palestins Ocupats.

"L'assalt israelià de les seus de l'Associació de Drets Humans i Suport als Presos ADDAMEER, la Xarxa d'ONG Palestines i la Unió de Comitès de Dones Palestines forma part d'un atac general contra les organitzacions palestines de drets humans i de la societat civil i contra el seu personal"
ha afirmat Ann Harrison, directora adjunta del Programa d'Amnistia Internacional per al Pròxim Orient i Nord d'Àfrica.

"És un patró fix de fustigació que sembla concebut per coartar la seva important tasca"
.

Les autoritats israelianes imposen freqüents restriccions sobre la seva llibertat de circulació als defensors dels drets humans i altres activistes a Cisjordània basant-se en informació secreta, i impedeixen els desplaçaments entre Cisjordània i la Franja de Gaza. Les ONG que actuen a Gaza també s'han vist directament afectades per la recent operació militar israeliana.

Amnistia Internacional ha demanat informació sobre les raons de l'operació d'assalt a les Forces de Defensa d'Israel, però encara no ha rebut resposta.

A l'organització li preocupa especialment l'assetjament a l'ONG de drets humans palestina ADDAMEER per part d'Israel des de fa molts mesos, incloses les ordres militars que prohibeixen al seu president, Abdullatif Ghaith, entrar a Cisjordània o viatjar a l'estranger.

Les autoritats israelianes solen impedir que els advocats d'ADDAMEER visitin als presos i detinguts als quals representen. És summament preocupant el cas d'Ayman Nasser, investigador i defensor dels drets humans d'ADDAMEER, qui, segons el seu advocat, va ser torturat durant el llarg interrogatori a què va ser sotmès després de la seva detenció per part de les forces israelianes el 15 d'octubre.

"Les restriccions arbitràries sobre la llibertat de circulació, els atacs contra les organitzacions de drets humans i de la societat civil i la tortura de defensors dels drets humans no estan justificats en cap circumstància. Han d'acabar-se  ja, i els responsables han de rendir comptes" ha assenyalat Ann Harrison.