Un vídeo d'Amnistia Internacional “obliga” els candidats a la presidència del Govern espanyol a comprometre's amb els drets humans

• Gràcies a la intel·ligència artificial, Sánchez, Feijoo, Díaz i Abascal fan declaracions sobre la llibertat d'expressió i reunió, la política migratòria, la sanitat universal o la diversitat sexual.

Pedro Sánchez anuncia una investigació de la massacre de Melilla i l'inici d'una nova política migratòria. Alberto Núñez Feijóo reclama que es reformi la Llei Mordassa i protesta contra la repressió a la llibertat d'expressió. Yolanda Díaz es compromet a no oblidar més l'accés universal a la sanitat. I Santiago Abascal aposta per lluitar contra la violència de gènere i celebrar la diversitat sexual perquè ningú, estimi qui estimi, hagi de “viure amb por”.

Aquest vídeo no és real, però ens agradaria que ho fos”. Així acaba el vídeo que ha publicat avui Amnistia Internacional i en el qual, a través de la intel·ligència artificial, es posa en boca dels candidats dels partits amb major previsió de representació parlamentària en les pròximes eleccions generals un compromís clar amb els drets humans.

Esperem que els tres candidats i la candidata assumeixin aquest compromís mitjançant declaracions públiques inequívoques: és a les seves mans fer-les. És només una qüestió de voluntat política que aquests discursos esdevinguin polítiques reals a favor dels drets humans i que es posin en marxa en la pròxima legislatura”, ha explicat el director de Comunicació d'Amnistia Internacional Espanya, Miguel Ángel Calderón.

La peça, realitzada de la mà del col·lectiu United Unknown, forma part de la campanyaEl país donde quiero vivirque ha recollit fins avui gairebé 40.000 adhesions de gent per a exigir al pròxim Govern espanyol que defensi els drets humans. Mitjançant aquesta campanya, Amnistia Internacional trasllada a tots els partits polítics 14 prioritats de cara a la pròxima legislatura, entre les quals es troben qüestions com el dret a l'habitatge, la lluita contra la discriminació i els discursos i actes d'odi, la lluita contra la violència de gènere, el dret a la salut, la necessitat de combatre amb fermesa el canvi climàtic o la de protegir la llibertat d'expressió i de reunió.