La decisió de Twitter de dissoldre el consell de seguretat fa perillar el benestar dels seus usuaris

© AI.

En resposta a la decisió de Twitter de dissoldre de manera abrupta el seu Consell de Confiança i Seguretat —grup assessor format per gairebé 100 organitzacions de la societat civil i de drets humans que pretenien abordar l'explotació infantil, el suïcidi, les autolesions i el discurs d'odi en la plataforma—, Joe Westby, director adjunt de Amnesty Tech d'Amnistia Internacional, ha manifestat:

"La frívola dissolució d'un òrgan assessor independent establert per a ajudar al fet que els usuaris i usuàries de Twitter se sentissin segurs en expressar-se en línia agreujarà els creixents problemes d'abusos i assetjament en la plataforma de xarxes socials. La decisió de Twitter de dissoldre el consell de seguretat menyscaba les iniciatives per a protegir el dret a la llibertat d'expressió de les dones i els grups marginats, i per a protegir la infància de possibles danys."

"Des que Elon Musk es va posar al capdavant de l'empresa, Twitter també ha aixecat la prohibició a nombrosos comptes que en el passat havien publicat contingut abusiu, una decisió que és probable que porti a un augment massiu dels episodis d'abusos en línia. Twitter ha de fer marxa enrere urgentment, i fer-ho amb tot el seu poder per a protegir els seus usuaris i usuàries davant dels abusos en línia."

"Amnistia ha posat l'accent en repetides ocasions en què els abusos i l'odi en Twitter afecten desproporcionadament les dones, especialment a les de comunitats marginades. En lloc de tancar els grups que intenten que la plataforma sigui més segura, l'empresa ha de prendre mesures per a investigar de manera urgent i transparent les denúncies de violència i abusos."

Informació complementària

Twitter va dissoldre sobtadament el seu Consell de Confiança i Seguretat el dilluns al matí per mitjà d'un missatge de correu electrònic enviat al grup moments abans d'una reunió que aquest anava a mantenir amb representants de l'empresa.

Elon Musk també va acomiadar l'equip de drets humans de Twitter al complet el 4 de novembre, una setmana després d'adquirir l'empresa, i milers de persones que treballaven com a contractistes independents en la moderació de contingut de la plataforma de xarxes socials també han perdut la feina. Amnistia Internacional ha documentat repetidament que Twitter no ha respectat els drets de les dones en línia. La violència i els abusos contra les dones han estat molt presents en la plataforma de xarxes socials, sovint amb escassa o nul·la rendició de comptes.