Blanca Hernández Martín, nova presidenta d’Amnistia Internacional Catalunya

La nova presidenta d'Amnistia Internacional Catalunya, Blanca Hernández.
  • Blanca Hernández Martín és la nova presidenta d’Amnistia Internacional Catalunya (AIC) com a resultat de la reunió del Comitè Executiu (CE) d'AIC celebrada després que a la darrera Assemblea General de socis i sòcies de l'organització (9 d'abril) no s'hi presentés cap candidatura.

Hernández, fins ara vicepresidenta de l'organització, substitueix Ona Anglada, que ocupava la presidència des de l'abril de 2021 i que ha hagut de deixar el càrrec en haver superat el temps màxim de pertinença al Comitè Executiu d'AIC. Blanca Hernández fa quatre anys que és membre del Comitè Executiu d'AIC, els tres primers ocupant la vocalia d'Internacional i el darrer la vicepresidència.

Nascuda a Barcelona el 1984 i sòcia d'Amnistia des del 2010, tot aquest temps ha estat vinculada a l'organització en diverses estructures: activista del grup de Barcelona, voluntària a l'oficina d'AIC i coordinadora i portaveu de l'Equip de Treball per Països dels Estats Units-Carib de la Secció espanyola d'AI, posició que encara continua exercint. La nova presidenta d'AIC ha declarat que en aquest mandat "treballarà per enfortir AIC i aconseguir augmentar l’impacte d’Amnistia Internacional en la defensa dels drets humans arreu del món".

Actual composició del Comité Executiu d'AIC

Presidència: Blanca Hernández Martín