Principal > Recursos > CINE > Fragments de pel.lícules > Fitxes

El cine i els drets humans - Fragments de pel.lícules

Tema: drets de les dones
Sufragistas (Suffragette)
Fragment: apedregament de l'aparador al centre de la ciutat
La informació d'aquesta fitxa també pot servir per treballar la pel.lícula sencera
Any: 2015
Durada: 106'
Direcció: Sarah Gavron.
País: Regne Unit.
Edat: A partir de 7 anys.
Argument: Inspirada en fets reals. A principis del segle XX, Maud és una treballadora d'una fàbrica tèxtil anglesa que progressivament es va conscienciant de la seva doble condició d'explotada, com a treballadora i com a dona. Coneix el moviment de les sufragistes i s'hi uneix, i a partir de llavors és una activista compromesa, cosa que li durà diferents problemes, tant a la fàbrica com a casa.

Sobre l'activitat

Durada de l'activitat: 30 minuts.
Durada aproximada de l'escena: 4 minuts.
Inici del fragment: Inici de la pel.lícula, amb les veus en off contràries al vot de les dones (minut 1 aprox.)
Final del fragment: Final del trajecte en autobús de la Maud després de l'incident al carrer (minut 5 aprox.)

Explicació de l'escena

Les veus en off critiquen les reivindicacions pel dret al vot de les dones. A continuació la Maud va a dur un paquet i es troba en mig d'una acció de les sufragistes, que apedreguen l'aparador d'una botiga. Espantada, puja a un autobús i marxa de l'escenari de la protesta.

Utilitats de l'escena

• Fer un debat sobre la reivindicació del dret al vot de la dona al llarg del segle XX.
  • Relacionar la reivindicació del dret al vot amb totes les reivindicacions d'igualtat de drets de les dones; parlar de les diferents discriminacions que han patit, i que en segons quins àmbits i/o països segueixen patint. Hi ha països en què les dones gaudeixin d'una igualtat total de drets?
  • Fer un debat sobre l'eventual recurs a la violència com a forma de reivindicar drets legítims.
  • Preguntes per als/les alumnes (activitat escrita) o altres temes per fer un debat

• Creus que està bé que a les escoles es passin pel.lícules com aquesta, per tal que tots siguem conscients del que ha costat aconseguir la igualtat de drets entre dones i homes?
  • Que els drets siguin reconeguts és el mateix que els drets siguin respectats? Creus que actualment els drets de les dones són respectats en tots els àmbits, laboral, familiar, cultural, etc.?
  • Quan un col.lectiu oprimit no aconsegueix que els seus drets siguin reconeguts de forma pacífica, és legítim que recorri a reivindicacions violentes? En cas afirmatiu, establiries algun límit a aquesta legitimitat?
  • Comenta cada una de les següents frases de la pel.lícula (si hi estàs d'acord o no, per què, si en puntualitzaries algun aspecte, etc.):
  • "No volem infringir les lleis, volem redactar les lleis."
    "Què faran? Tancar-nos a totes? Som la meitat de la humanitat, no poden detenir-nos a totes."
    "No subestimeu mai el poder de les dones per decidir el nostre destí. No ens han deixat cap més alternativa, desafieu al govern!"
    "Prefereixo ser rebel que esclava. Insto les dones a la rebel.lió."
    "Tota la vida he estat respectuosa, he obeït als homes. Ja no puc seguir així."
    "Els fets, no les paraules, canvien les coses."
    .

vuelve al inicio