Principal > Recursos > CINE > Fragments de pel.lícules > Fitxes

El cine i els drets humans - Fragments de pel.lícules

Tema: utopies
Los edukadores (Die Fetten Jahre sind vorbei)
Fragment: conversa sobre utopies i antiglobalització
Any: 2004
Durada: 127'
Direcció: Hans Weingartner.
País: Alemanya, Àustria.
Edat: A partir de 13 anys.
Argument: Jan, Peter i Jule estan descontents amb la societat i les seves desigualtats.  Són activistes que denuncien l’engany establert a la societat i porten a la pràctica una forma de resistència poètica: es dediquen a entrar a les cases dels milionaris sense robar res, però els canvien tots els mobles de lloc i els deixen missatges utòpics.

Sobre l'activitat

Durada de l’activitat: 50 minuts.
Durada aproximada de l’escena: 6 minuts.
Inici del fragment: Conversa mirant la ciutat il.luminada des d'un terrat (minut 32 aprox.).
Final del fragment: Jule demana d'entrar a una casa (minut 38 aprox.).

Explicació de l’escena

Una conversa sobre la necessitat de tenir idees utòpiques serveix per a donar sentit a la vida d'uns joves antisistema: "Quantes persones aquí a baix pensen en una revolució? / En aquest moment no moltes, a tres quarts d'onze estan mirant la tele."

Utilitats de l'escena

• Explicar per a què serveixen les utopies.
  • Es pot treballar el tema de les deficiències de les democràcies occidentals.
  • Es pot fer un debat sobre la suposada cobdícia natural de l'ésser humà (voler tenir més i més) i el capitalisme.
  • Preguntes per als/les alumnes (activitat escrita) o altres temes per fer un debat
  • Els joves, poden o no poden canviar el sistema? Per què?
  • De quina manera creus que es pot donar una alternativa al "pensament únic" neoliberal? Quin sentit tenen avui les utopies? I les idees revolucionàries?
  • En quin sentit estàs d'acord o no en la següent afirmació: "Les democràcies occidentals són, senzillament, una màscara per a disfressar una dictadura del capitalisme".
  • Busca informació sobre el moviment dels "indignats": Què va passar el 15M (de 2011) a Madrid i a Barcelona? Quines són les reivindicacions principals d'aquest moviment? Explica-les.
  • Busca informació sobre algun moviment alternatiu d'avui -com per exemple, el moviment okupa o la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH)- i explica quines són les seves principals reivindicacions i quina és la crítica (utòpica) que realitzen al sistema econòmic i, en aquest cas, al mercat immobiliari.
  • .

vuelve al inicio