Israel / TPO: La designació com a terroristes de diverses organitzacions palestines és un descarat atac contra els drets humans

© Getty Images/ Malte Mueller

El ministre de Defensa israeliana va emetre el 19 d'octubre de 2021 una ordre militar per la qual es declarava com a "organitzacions terroristes" sis organitzacions de la societat civil palestina als Territoris Palestins Ocupats: Addameer, Al Haq, Defensa de Nenes i Nens Internacional - Palestina, Unió de Comitès de Treball Agrícola, Centre Bisan d'Investigació i Desenvolupament, i Unió de Comitès de Dones Palestines. Aquesta designació, en virtut d'una llei israeliana de 2016, suposa en la pràctica la prohibició de les activitats d'aquests grups de la societat civil, i autoritza les autoritats d'Israel a tancar-ne les oficines, confiscar-ne els béns i arrestar i empresonar el seu personal, així com prohibir el finançament o fins i tot l'expressió de suport de les seves activitats.

Human Rights Watch i Amnistia Internacional, que treballen en contracte estret amb molts d'aquests grups, han manifestat en una declaració conjunta:

"Aquesta decisió deplorable i injusta constitueix un atac del govern israelià al moviment internacional de drets humans. Durant dècades, les autoritats d'Israel han tractat sistemàticament de suprimir la feina d'observació dels drets humans i castigar els qui critiquen la repressió que exerceixen contra la població palestina. Encara que el personal de les nostres organitzacions ha sofert expulsions i prohibicions de viatge, els més afectats per aquesta repressió han estat els defensors i defensores dels drets humans palestins. Aquesta decisió suposa una escalada alarmant que amenaça de paralitzar el treball de les organitzacions més destacades de la societat civil palestina. La comunitat internacional porta dècades sense qüestionar greus abusos contra els drets humans comesos per Israel, que no ha sofert conseqüències significatives per això, per la qual cosa les autoritats israelianes s'han sentit embravides per actuar amb aquest desvergonyiment".

"La resposta de la comunitat internacional serà la veritable prova de la seva voluntat de protegir els defensors i defensores dels drets humans. Portem dècades col·laborant amb les nostres entitats associades palestines, i això ens enorgulleix, perquè representen el millor de la societat civil global. Tenen tot el nostre suport per impugnar aquesta decisió indignant".