Cuba: Les protestes massives són un crit desesperat a un govern que no escolta

Photo by Yander Zamora/Anadolu Agency via Getty Images

Davant la repressió estatal de les protestes socials en diverses parts de Cuba el dia d'ahir, Erika Guevara-Rosas, directora per a les Amèriques d'Amnistia Internacional, ha afirmat:

"En una jornada històrica per a Cuba, milers de persones van sortir al carrer en manifestacions pacífiques en diverses parts del país, exercint els seus drets a la llibertat d'expressió i assemblea pacífica. És inacceptable que el govern cubà els hagi negat aquests drets durant dècades i que continuï negant-los-els avui dia. Durant les manifestacions espontànies d'ahir, que es van anar propagant en diverses parts del país, Amnistia Internacional ha rebut amb preocupació informacions de talls d'internet, detencions arbitràries, ús excessiu de la força, incloent policies disparant contra manifestants, i denúncies que hi ha una llarga llista de persones desaparegudes".

"En comptes de reprimir la població, les autoritats cubanes tenen l'obligació de protegir el seu dret a manifestar-se pacíficament. La retòrica inflamatoria de "guerra" i confrontació del president Miguel Díaz-Canel genera un ambient violent en contra dels qui li reclamen rendició de comptes i el lliure exercici dels seus drets humans".

"El govern de Díaz-Canel ha d'atendre les demandes socials de la seva ciutadania, davant la crisi econòmica, el desabastiment d'aliments i medicines, el col·lapse del sistema de salut que no respon a l'actual crisi de COVID-19 i l'acumulació de reivindicacions històriques perquè es respectin els drets a la llibertat d'expressió i assemblea pacífica".