Com en la resta del món, a Amnistia Internacional Catalunya fem la nostra feina amb una independència absoluta. No acceptem subvencions de governs ni donacions de partits polítics per dur a terme les nostres investigacions i campanyes. D'aquesta manera preservem la nostra imparcialitat i llibertat d'acció.

A Amnistia Internacional necessitem ser independents per fer la nostra feina amb imparcialitat. Per això comptem amb una àmplia base de socis i sòcies que creix dia a dia, que dona estabilitat i legitimitat a l'organització i que constitueix la nostra veritable força: invertim molts esforços i recursos per ser cada dia més gent.

Cada soci/a és important per seguir fent realitat la defensa dels drets humans i ser l'esperança de moltes persones que pateixen injustícies a tot del món.

A finals de 2022 comptàvem amb 97.678 socis i sòcies a tot l'estat, 19.157 dels quals a Catalunya, la xifra més alta de la nostra història.

Cada soci i cada sòcia és important per seguir fent realitat la defensa dels drets humans i ser l'esperança de moltes persones que pateixen injustícies a tot del món.

A Espanya, Amnistia Internacional és una associació reconeguda d'utilitat pública. Els nostres comptes anuals, la memòria d'activitats i l'informe d'auditoria es presenten i s'aproven cada any en l'Assemblea General Federal de socis i sòcies, i es dipositen cada any en el Ministeri de l'Interior.

El 2022 els ingressos d'AI Espanya, que van superar els 13,5 milions d'euros, provenien en un 98,9% de socis/es, donacions, herències i llegats. Les despeses de suport organitzatiu suposen un 17% del total.

Els sous de les persones que ocupen càrrec directiu a l'organització s'inclouen en la forquilla entre els 52.483 i els 70.268€ bruts anuals. Els salaris dels càrrecs tècnics, entre els 30.795 i els 45.505 bruts anuals. En totes les nostres convocatòries de feina publiquem el sou que oferim per a cada lloc de treball.

Amnistia Internacional, juntament amb 26 organitzacions no governamentals més de diferents àmbits i presents en 150 països, forma part de la  plataforma "Accountable Now"  (fundada el 2008 amb el nom de "Accountability Charter"). El seu objectiu és donar suport a aquestes organitzacions per ser més transparents, que donin una resposta efectiva als i les persones titulars de drets i que s'orientin a l'impacte. Els compromisos assumits per totes les organitzacions que formen part d'aquesta plataforma són: respecte als drets humans, el medi ambient, la independència, la transparència, l'eficiència, activitats responsable de lobby i incidència, participació i diversitat, i fer-ho tot de forma ètica i professional.

Impacte i casos d'èxit el 2022

En aquest article del blog d'Amnistia Internacional Espanya pots conèixer com vam treballar pels drets humans el 2022 i algunes dels èxits de drets humans i canvis en lleis assolits gràcies a la col·laboració de totes les persones que ens donen suport, més de 10 milions a tot el món.

Aquesta va ser una part de l'impacte del nostre treball pels drets humans arreu del món.

Algunes xifres de 2022

+20 mil

visites diàries al web estatal

+772 mil