Logo de Amnistia Internacional
CABECERA

Secció Espanyola | Catalunya

Formulario para buscar dentro de la web de Amnistía España
CONTENIDO

"M'han donat pallisses abans i després d'investigacions i en el seu transcurs. M'han intimidat i amenaçat, directa i indirectament, amb armes de foc i amb altres armes, abans de les investigacions i durant elles."

David Hicks, australià de 29 años i pare de dos fills de 10 i 11 anys, porta 3 anys i mig a Guantánamo.

Inici  La nostra feina  Campanyes  Contra el terror, justícia

Contra el terror, justícia

L’anomenada "guerra contra el terror" ha conduït a la violació d’una gran quantitat de drets humans. Els Estats recorren a pràctiques prohibides des de fa molt temps pel dret internacional, i han intentat justificar-les en nom de la seguretat nacional (texto similar al anterior)
Amnistia Internacional treballa per:

  • Tancar Guantánamo. Centenars de persones continuen detingudes a Guantánamo, sense càrrecs i sense amb prou feines esperances de tenir un judici just.
  • Res de tractes amb Estats que torturen. En el context de la "guerra contra el terror", alguns Estats han intentat tornar a persones detingudes a llocs en els quals corren el risc de sofrir tortura i altres maltractaments.
  • Posar fi als segrests. Es tem que cents de persones hagin estat detingudes il•legalment i traslladades, en general en secret, a països on els esperen més violacions de drets humans.

  

NOTA:

En aquesta pàgina en català d’Amnistia Internacional Catalunya trobareu la informació essencial sobre el moviment i les seves accions, campanyes i denúncies. Tanmateix, per a tenir-ne una informació més extensa i poder descarregar informes o bé participar en les accions, podeu consultar la web en castellà de la Secció Espanyola d’Amnistia Internacional