
Inici Agenda i activitats a Catalunya Exposicions Defensors: 30 retrats de Sofía Moro

Al 2008 es compleix el 60 aniversari de la Declaració Universal de Drets Humans. També celebrem el 30 aniversari d'Amnistia Internacional a Espanya. Amb ocasió d’aquestes dues celebracions, Amnistia Internacional a Espanya ha desenvolupat, en col·laboració amb la fotògrafa SOFIA MORO, una exposició fotogràfica sobre la figura dels DEFENSORS I DEFENSORES DE DRETS HUMANS que, 60 anys després del naixement de la Declaració Universal, segueixen lliurant una dura batalla en molts països a favor de la dignitat de les persones.
Després de passar pel Brooks Institute of Photography, va tornar al 1993 a Espanya i va començar a treballar en l’agència Cover. Des de 2000 treballa com fotògrafa freelance.
El seu últim llibre, Ells i nosaltres (2006), sobre els protagonistes de la Guerra Civil, ha estat publicat per l'editorial Blume.
La col·laboració amb Amnistía Internacional es remunta a l'any 2005.
A través de 30 retrats de gran format, aquesta exposició vol rendir homenatge a aquestes persones que són el veritable rostre dels drets humans.
Acompanyant cada retrat, s’inclou un breu perfil humà del defensor o defensora, que pretén apropar al públic l’essència de la seva història de lluita i el seu compromís amb les persones.
Els defensors de drets humans són persones que es dediquen a lluitar contra la injustícia, moltes vegades posant la seva pròpia vida en perill. El seu objectiu és protegir de manera pacífica la universalitat i la indivisibilitat de tots els Drets Humans mundialment reconeguts.
Controlats per les forces de seguretat, acorralats per governs repressores, patint persecucions, vivint amb els seus telèfons i correus intervinguts, els defensors estan amb freqüència en risc.
Fins i tot els instruments legislatius i judicials dels seus països són utilitzats en la seva contra, limitant la seva activitat o llibertat d’associació. En ocasions han perdut el seu treball, o han vist com es limitava el seu accés o el dels seus familiars a l’educació.
Molts s’han vist obligats a fugir de les seves llars i, en ocasions, del seu país. Molts defensors i defensores de drets humans han sofert atemptats contra la seva vida, i en ocasions han estat assassinats.
L’exposició s’acompanya d’un catàleg d’alta qualitat fotogràfica que inclou tots els retrats i els corresponents perfils humans, a més d’una breu introducció i un pròleg signat per la secretària general d'Amnistia Internacional, Irene Khan.
Títol: DEFENSORS, 30 PERSONES QUE LLUITEN PELS DRETS HUMANS
Contingut: Retrats de 30 defensors i defensores de drets humans a càrrec de la fotògrafa Sofia Habito.
Grandària aproximada dels retrats: 60cm x 60cm.
Nombre de retrats: 30.
Grandària aproximada de les carteles (perfils humans) que acompanyen als retrats: 30cm x 20cm.
Panells informatius inicials: 1 panell de presentació 4 panells de 60 cm x 60 cm aprox.
La mostra es completa amb quatre panells autoinstal·lables d’1m (ample) x 2m (alt) sobre 30 anys d'AI a Espanya.
Espai expositiu requerit (Aprox.): 60-70 metres lineals. L’espai pot ser continu o estar fragmentat.
L’exposició Defensors. El testimoni obstinat és una mostra fotogràfica amb reproduccions digitals d’autor, d’alta qualitat. Això significa que ha de cuidar-se especialment l’espai expositiu. Per a més informació, contacteu amb info@amnistiacatalunya.org per a demanar la seva disponibilitat, característiques i condicions.