Logo de Amnistia Internacional
CABECERA
CONTENIDO

A Catalunya...

Per saber què pots fer amb Amnistia Internacional...

Els primers dimecres de cada mes Amnistia Internacional Catalunya ofereix a les seves oficines centrals (C/ Alfons XII, n.19-21, pral. 1a - Barcelona 08006) una xerrada expicativa sobre què és, què fa i en què es pot col·laborar amb l'organització. Per veure quan serà la propera sessió, consulta la nostra agenda.

Inici  Actua  Voluntariat  Voluntariat esporàdic

Voluntariat esporàdic

Pot ser un dia pots ajudar-nos

Persones voluntaries participen a la Fira Biocultura atenent l'estand d'Amnistia Internacional (c) 2009, AIC

Fins i tot la gent que té poc temps disponible per ser activista en un grup o voluntari amb hores de dedicació a la setmana amb Amnistia Internacional pot trobar el seu espai per contribuir a la defensa dels drets humans. Si és el teu cas, t’expliquem el que podries fer per nosaltres:

Pots formar part de la nostra llista de persones que col·laboren ocasionalment amb nosaltres per fer activitats diverses com ara:
  • Sortir al carrer per donar informació i recollir signatures davant un cas flagrant de violació dels drets humans,.
  • Participar en performaces per denunciar gràficament alguna violació de drets humans
  • Fer torns rotatius per donar informació en fires, trobades solidàries o festes
  • Participar en alguna manifestació o concentració
  • Rebre avisos per si vols assistir a concerts o altres actes culturals en benefici d’Amnistia Internacional

També pots ser una persona experta de referència per Amnistia Internacional si el teu àmbit de treball està relacionat amb els drets humans i les campanyes que l’organització duu a terme.

Podries per exemple ser

• Professional sobre temes de tortura, violència de gènere, discriminació a col·lectius com els LGBT, processos de recuperació de la memòria històrica, etc.
  • Professional en àmbits de jurisprudència universal o de dret humanitari internacional
  • Persona de referència per oferir xerrades com a convidat/da sobre temes vinculats amb Amnistia Internacional
  • Persona amb contactes, informacions i/o coneixements que poden ser d’utilitat per les investigacions d’Amnistia Internacional.

Una altra manera de col·laborar pot ser fent el que millor saps fer en moments concrets.
Per exemple.
  • Fer fotografies
  • Crear materials audiovisuals
  • Posar subtítols als materials que ho requereixin
  • Posar veu a anuncis i materials d'Amnistia Internacional si ets locultor
  • Dissenyar materials, cartells, lones, etc.
  • Fer traduccions, especialment del castellà al català

Si creus que pots oferir la teva ajuda en aquests àmbits d’una manera ocasional, no dubtis en assistir a alguna de les nostres sessions informatives per saber-ne més sobre l’activisme i la feina d’Amnistia Internacional o bé posat en contacte amb nosaltres a través del correu info@amnistiacatalunya.org o trucant al 93 209 35 36 per tal de facilitar-nos les teves dades de contacte i transmetre’ns les teves motivacions i qualitats per a desenvolupar aquest tipus de voluntariat.

Qualsevol ajuda és un pas endavant per a defensar els drets humans arreu del món.

I a les xarxes socials