Logo de Amnistia Internacional
CONTENIDO

Sessions informatives

Per saber com pots col·laborar amb Amnistia Internacional

Periòdicament Amnistia Internacional Catalunya organitza a les seves oficines centrals (C/ Alfons XII, n.19-21, pral. 1a - Barcelona 08006) una xerrada explicativa sobre què és, què fa i com es pot col·laborar amb l'organització.

Per a més informació: info@amnistiacatalunya.org

Inici  Actua  Voluntariat  A l'oficina d'AIC

A l'oficina d'AIC

Vols col·laborar amb AIC des de la nostra oficina?

Part del grup de persones voluntàries que han estat treballant durant el 2009 a l'oficina d'AIC (c) AIC, 2009

Les persones que tinguin disponibilitat de temps i ganes de treballar presencialment a l'oficina d'Amnistia Internacional Catalunya,
poden consultar els diferents perfils que necessitem i donar a conèixer el seu interès.

Ho poden fer assistint a les sessions informatives per saber més sobre l’activisme i la feina d’Amnistia Internacional o bé posant-se en contacte amb nosaltres:

info@amnistiacatalunya.org
/ 93 209 35 36

Els requisits generals per ser voluntari/a de l’oficina d’AIC són:

• Gran motivació pel treball de les ONG i interès en treball a favor dels drets humans.
  • Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari avançat (especialment bases de dades, paquet OpenOffice o similar, ús del correu electrònic i navegació a Internet).
  • Facilitat de tracte personal, capacitat i/o experiència de treball en equip.
  • Capacitat de treball, iniciativa i creativitat.
  • Excel·lent nivell parlat i escrit del català i castellà.
  • Disponibilitat de temps en horari laboral de matí o tarda per fer el voluntariat presencial a les oficines (mínim 9h).

COORDINACIÓ - INCIDÈNCIA

En aquesta àrea, les persones voluntàries participen en la planificació i preparació d’actes i reunions internes i externes, en l’elaboració de base de dades de diferents entitats, l’elaboració de dossiers d’informació sobre la situació dels drets humans a Catalunya i Espanya, etc.

A més, donarien suport en les tasques dels equips de relacions institucionals, asil i refugi, dones, Dignitat i LGBTI, en la preparació i realització d’accions d'incidència política amb institucions públiques i privades catalanes. El departament també inclou suport administratiu i logístic a l’àrea de coordinació i suport puntual a altres àrees d’Amnistia Internacional Catalunya.

Per a ser voluntari/a en aquest departament es demanen preferentment persones amb experiència o que estiguin estudiant Ciències Polítiques o Dret, i en tot cas persones que tinguin bons coneixements de drets humans.

ACTIVISME

La persona voluntària d’aquest departament faria tasques de suport a les tasques de coordinació de campanyes: participació en la planificació d’actes, preparació de material de campanyes, elaboració de base de dades d’entitats especialitzades, etc.

També participaria en la preparació de mobilitzacions d’AIC al carrer:  sol·licituds de permisos, preparació de material, convocatòries, elaboració de cartells, contacte amb activistes, etc.

A més d’altres tasques com donar suport en la itinerància de recursos entre els grups d’AIC (exposicions, pancartes, ponents, etc.), donar suport administratiu i logístic a l’àrea d'activisme i a altres àrees d’AIC.

Per participar en aquet departament és preferent tenir estudis o estar cursant ciències socials, sociologia, comunicació, polítiques o dret i es valoraria el coneixement de l’anglès (parlat i escrit).

COMUNICACIÓ

Des d’aquesta àrea es difon el treball d'Amnistia Internacional a Catalunya, mitjançant els canals habituals de comunicació (web, xarxes socials i treball amb mitjans de comunicació).

A més, s’organitzen rodes de premsa i altres actes de mitjans al carrer, es treballa la comunicació interna mitjançant l'actualització de la intranet i es vetlla per la imatge corporativa visual de l’organització.

Donada la diversitat de tasques que es realitzen, s’han identificat dos perfils de persones voluntàries per a aquesta àrea:

• Persones amb formació o experiència en periodisme o comunicació audiovisual:  tasques de gabinet de premsa on-line, edició web, xarxes socials i web 2.0,  tractament d’imatges, vídeo, fotografia, àudio. Disseny gràfic per a l'elaboració de material de difusió de l'organització i els seus actes.
  • Persones amb formació o experiència en periodisme o comunicació que es dediquen a tasques de suport al gabinet de premsa i relació habitual amb mitjans.

CAPTACIÓ DE FONS (RECURSOS i SOCIS/ES)

És l'àrea que busca fonts de finançament i realitza accions de captació de socis, donants i altres seguint els criteris d’imparcialitat i independència econòmica d’Amnistia Internacional. Per això, cal ser creatiu per fer activitats de captació que no tinguin res a veure amb subvencions, posicions polítiques o empreses que no compleixin amb criteris de responsabilitat social corporativa i no hagin estat denunciades per participar en violacions de drets humans.

Per a ser voluntari/a d'aquesta àrea és convenient tenir formació en màrqueting, relacions públiques o publicitat, comunicació audiovisual, disseny gràfic. A més, es valoraria tenir:

• Experiència professional i/o voluntaria en associacions, fundacions o altres ONG, en captació de fons i socis.
  • Experiència i coneixements de publicitat i redacció creativa.
  • Experiència en organització d’esdeveniments.
  • Coneixements de xarxes socials i màrqueting digital.

ADMINISTRACIÓ I FINANCES

Aquest departament s’ocupa tant de l’atenció al públic primària atenent el telèfon i els correus genèrics de l’organització com de controlar el pressupost, les despeses i els processos administratius. Per a formar part del seu equip de voluntaris/es es valorarà l’experiència prèvia en atenció al públic i tasques administratives i coneixements informàtics de l’ús de fulles de càlcul i treball amb bases de dades.

I a les xarxes socials