Logo de Amnistia Internacional

Inici  Welcome Communities

Welcome Communities

Welcome Communities - Comunitats Acollidores

L'any 2016 Amnistia Internacional va obrir la campanya global  I Welcome - Jo Acullo perquè els estats donessin la benvinguda i garantissin un lloc segur a totes les persones refugiades. Els estats, els governs, els giren l'esquena i incompleixen l'obligació de protegir-ne els drets.

Malgrat aquesta passivitat i bloqueig dels estats, la ciutadania ha demostrat en nombroses ocasions la voluntat d'acollir persones refugiades a la seva comunitat. Amnistia Internacional presenta la campanya Welcome Communities – Comunitats Acollidores per mostrar com petites accions quotidianes (intercanvi d’idiomes, lloguer d’habitacions, compartir temps o activitats lúdiques, l’acompanyament en gestions o la denúncia d’actituds discriminatòries, entre altres) obren un camí de benefici mutu entre persones refugiades i població local.

VIDEOS / INFOGRAFIA
Amnistia Internacional ha produït una docusèrie que mostra com, quan la gent s’uneix, passen coses extraordinàries.

En els videos, tres fins al moment, hi trobem històries i testimonis de persones refugiades i també d'entitats i persones voluntàries que participen en l'acollida de persones.

I QUÈ POTS FER TU?

Suma't al moviment de persones que s'uneixen per donar la benvinguda a les persones refugiades
. Tots i totes podem fer alguna cosa -encara que sigui un petit gest quotidià. Aquí tens algunes IDEES / PROPOSTES (PDF):

Què poden fer les persones com tu? Des d'oferir un lloc segur a persones refugiades, fins a fer-te voluntari/a o crear un grup d'acompanyament.

Associacions, entitats, ONG, fundacions... poden fer captació de fons, oferir serveis, donar veu a persones refugiades, fer incidència política i adreçar-se a autoritats, etc.

Les empreses poden ser solidàries amb persones refugiades, facilitar que treballadors/es participin en acollida, crear oportunitats i impacte social, etc.

Universitats i escoles poden concedir beques, oferir assessorament i suport acadèmic, fer campanya per demanar més visats per a estudiants, etc.

I a les xarxes socials