
Inici Notícia
Donny Reyes, activista LGBT hondureny ha realitzat una xerrada organitzada per Amnistia Internacional amb la col·laboració d'H2O


Tot i els avenços aconseguits, l’homosexualitat continua perseguida en països on no és il·legal.
Durant el 2007 la persecució legal per orientació sexual ha retrocedit al món. A dia d’avui, per exemple, cap país europeu ni de parla hispana penalitza les relacions homosexuals consentides entre adults. Nicaragua, únic país llatinoamericà que mantenia lleis que penalitzaven les relacions de gais i lesbianes, ha aprovat reformes legislatives que despenalitzen l’homosexualitat.
Tot i això, l’homosexualitat es continua perseguint per llei a molts països, i en aquells en què és il·legal, es manté la persecució per part de les autoritats.
Foment institucional d’actituds homòfobes
Amnistia Internacional ha detectat una tendència en les autoritats d’alguns països a fomentar actituds homòfobes, tot i que l’homosexualitat no és perseguida per llei.
En diversos països europeus, els governs violen el dret a la llibertat d’expressió prohibint manifestacions i actes públics d’activistes LGBT (Lituània i Rússia).
Altres països neguen la protecció als col·lectius LGBT, que es veuen assetjats i atacats violentament quan realitzen activitats públiques en defensa dels seus drets (Hongria, Polònia, Camerun, Nigèria i Uganda).
Donny Reyes
Donny Reyes, tresorer de l’Associació Arcoiris, organització hondurenya de defensa de les persones lesbianes, gais, bisexuals i transgènere, va ser detingut d’una forma arbitrària el 18 de març de 2007. Durant la detenció va ser apallissat i violat diverses vegades.
Tot i les denúncies davant el ministeri públic i la policia, a dia d’avui no hi han hagut avenços en les investigacions de la detenció arbitrària i les posteriors agressions. Des de llavors, la policia ha intentat intimidar-lo tant a ell com a l’associació per a la qual treballa.
L’associació Arcoiris proporciona formació a defensors i defensores de drets humans sobre qüestions d’orientació sexual, identitat de gènere i prevenció de la sida. Des que es va fundar el 2003, ha estat objecte de repetits actes d’intimidació i atacs.
Segons ONG locals, unes 200 persones LGBT van ser assassinades a Hondures entre el 1991 i el 2003. Pocs d’aquests homicidis s’han registrat oficialment com a crims d’odi i encara són menys els que han estat investigats o en els quals els responsables hagin comparegut davant la justícia.