Logotipo de AI

CABECERA

Secció Espanyola | Catalunya | Granollers

Formulario para buscar dentro de la web de Amnistía España

CONTENIDO

Inici  Notícia

Notícia
Granollers. 05-04-08
Recital de poemes demanant el tancament de Guantánamo

El grup de Granollers d'Amnistia Internacional ha preparat un recital basat en en poemes escrits per presos de Guantánamo per denunciar la situació del centre de detenció.

RECITAL DE POESIA

RECITAL DE POEMES: TANQUEM GUANTÁNAMO!


El grup de Granollers d'Amnistia Internacional ha preparat un recital basat en en poemes escrits per presos de Guantánamo per denunciar la situació del centre de detenció.
Sis anys després del trasllat dels primers detinguts, Guantánamo continua sent el trist símbol de "la guerra contra el terror" liderada pels Estats Units. Més de 170 persones continuen encara recloses a Guantánamo.

Les autoritats nord-americanes porten molt temps tractant de silenciar les veus de persones que detenen de forma il·legal. Durant el primer any de la seva detenció, molts dels detinguts de Guantánamo no tenien accés a paper i bolígraf, pel que escrivien estrofes en vasos de poliestirè, que passaven d'una cel·la a una altra. A partir de 2002, es va proporcionar material per escriure a alguns d'ells. Tanmateix, és possible que gran part de la seva obra mai no surti a la llum, ja que l'exèrcit nord-americà es nega a permetre la seva divulgació fora del camp, al·legant que aquesta poesia "suposa un perill especial" per a la seguretat nacional a causa del seu "contingut i format". En aquesta recent compilació de poesia es recullen els pensaments i sentiments dels detinguts de Guantánamo amb les seves pròpies paraules.

Llegir els poemes...

Descarregar el cartell...


Acte gratuït
Dissabte, 5 d'abril de 2008, a les 18:30h.
c/ Corró (darrera de la Biblioteca Can Pedrals de Granollers)

Intervindran:

Albert Benzekry
Nor-eddine Ben Zerrouk
Francesc Circuns
Ivette Nadal
Esteve Plantada