Ucraïna: El llegat d'activista assassinada ha de ser la fi de la impunitat dels agressors

Foto: ©GettyImages

Davant la notícia que Kateryna Handzyuk, destacada activista ucraïnesa contra la corrupció, ha mort a causa de les lesions que va patir fa tres mesos en un atac amb àcid, Oksana Pokalchuk, directora d'Amnistia Internacional Ucraïna, ha manifestat:

"La mort d'aquesta valenta activista de la societat civil hauria d'esperonar les autoritats ucraïneses per donar una resposta versemblant a la pregunta que tothom es fa: qui va matar Kateryna Handzyuk? La resposta només serà possible mitjançant una investigació eficaç, imparcial i transparent, del tipus que no hem vist en tants altres casos".

"L'assassinat de Katerina Handzyuk és l'últim d'una successió d'atacs brutals contra activistes de la societat civil a Ucraïna al llarg de l'any passat, pels quals només s'ha detingut alguns dels seus autors i no s'ha identificat cap de les persones que els van ordenar. Les autoritats han preferit centrar-se en uns quants casos individuals i fer cas omís del patró general i de nombrosos casos concrets. Això ha de canviar".

"És fonamental que el llegat de Katerina Handzyuk no es redueixi al seu treball; la seva mort ha de marcar un límit clar pel qual les autoritats garanteixin que tota persona que assetgi, intimidi o ataqui activistes de la societat civil respongui davant d'un tribunal".