El Salvador: L'Assemblea Legislativa ha d'aprovar el projecte de llei per despenalitzar l'avortament

L'Assemblea Legislativa d'El Salvador ha d'aprofitar l'oportunitat històrica de despenalitzar l'avortament abans que acabi el cicle legislatiu actual a la fi d'abril; així ho ha afirmat avui Amnistia Internacional.

"Després d'haver deixat passar diverses oportunitats per despenalitzar l'avortament en les últimes setmanes, els legisladors d'El Salvador han d'aprovar ja una reforma històrica que salvaria la vida d'incomptables dones i nenes", ha manifestat Erika Guevara Roses, directora per les Amèriques d'Amnistia Internacional.

"L'atroç prohibició total de l'avortament és una violació del dret a la vida, el dret a la salut i el dret a no sofrir tortura i altres maltractaments, i afecta la meitat de la població del país. No acabar amb aquesta injustícia seria un demolidor pas enrere per als drets humans a El Salvador."

El Salvador és un dels pocs països del món on l'avortament està prohibit actualment en totes les circumstàncies. Almenys 23 dones continuen a la presó per complicacions relacionades amb l'embaràs en el context de la prohibició total de l'avortament.

La reforma del Codi Penal proposta despenalitzaria l'avortament en els casos de violació, abús sexual d'una menor d'edat, perill per a la salut o la vida de l'embarassada o diagnòstic d'anomalia fetal mortal, i garantiria l'accés a serveis d'avortament en aquests casos.

Els grups que defensen els drets humans de les dones a El Salvador han treballat sense descans per promoure aquest projecte de llei. El mes passat, Amnistia Internacional va lliurar una petició signada per 209.051 persones de 57 països per instar a l'Assemblea Legislativa d'El Salvador a despenalitzar l'avortament i garantir l'accés als serveis d'avortament en aquestes circumstàncies.

"L'Estat salvadorenc ha de deixar de penalitzar a dones i nenes i posar en llibertat immediatament i sense condicions a totes les que han estat empresonades per sotmetre's a un avortament o sofrir complicacions relacionades amb l'embaràs. No han de passar un dia més a la presó com a conseqüència d'una llei repulsivament injusta que viola els seus drets sexuals i reproductius."