Brasil: la policia mata a trets al presumpte autor de l'assassinat de Marielle Franco

© AI

Davant la notícia que la policia ha abatut a l'exoficial de la policia militar Adriano Magalhãés da Nóbrega, presumpte autor de l'assassinat de la regidora i activista Marielle Franco i el seu conductor, Anderson Pedro Mathias Gomes, Amnistia Internacional Brasil ha declarat:

"Després de gairebé dos anys d'investigació sobre les morts de Marielle i Anderson, exigim transparència a les autoritats. Per a la societat brasilera és fonamental tenir plena confiança en els esforços per esbrinar qui va dur a terme aquests cruels assassinats".

La informació que està circulant avui, com tantes filtracions des d'octubre de l'any passat, simplement transmet a l'opinió pública el missatge que les autoritats estan atrapades en un laberint de dubtes.

Més que no pas donar respostes, els fets relacionats amb les investigacions plantegen més preguntes. El món sencer mira atentament el Brasil des de fa gairebé dos anys, esperant la veritat. Quant més tardaran? Encara que entenem la necessitat de confidencialitat, aquesta no ha de confondre's amb la manca de transparència. Garantir que es fa justícia a Marielle és garantir el dret de totes les defensores i defensors dels drets humans a fer el seu treball amb dignitat i seguretat, defensant una societat més justa.