La detenció de la presidenta d'Amnistia Internacional Kènia, un atac a qui defensa els drets humans

Després de la detenció de la presidenta i activista d'Amnistia Internacional Kenya, Renee Ngamau, i la no compareixença avui de la policia en el tribunal, el director executiu d'Amnistia Internacional Kenya, Irungu Houghton, ha manifestat:

“Amnistia Internacional condemna la detenció arbitrària de la presidenta d'AI Kenya, Renee Ngamau. Creiem que ha estat privada de llibertat simplement per actuar com a defensora dels drets humans i per treballar per protegir terrenys públics. El Servei de Policia de Kenya ha de posar fi a l'assetjament, la intimidació i els atacs contra Renee Ngamau, els i les activistes de drets humans i els i les defensores de terrenys públics”.

“Les autoritats han de protegir els qui defensen els drets d'altres persones i no utilitzar el sistema de justícia penal contra aquestes persones”.

“La nostra presidenta, Renee Ngamau, ha passat per una experiència terrible i molt estressant. Va ser arrestada pel lideratge de la seva comunitat com a presidenta de l'Associació de Residents de Jamhuri Phase 1. L'associació ha estat protestant pacíficament per la requalificació de terrenys públics destinats a zona d'esbarjo infantil".

“Sobre la base d'una única denúncia, 11 policies es van mobilitzar per a arrestar Renee Ngamau a casa seva, a la nit. Aquest matí, ningú s'ha molestat a presentar-se en el tribunal. Ningú ha de ser arrestat pel simple fet d'exercir pacíficament la seva llibertat d'expressió i el seu dret de reunió pacífica. Fem una crida a les autoritats perquè li retirin tots els càrrecs i perquè dirigeixin les seves energies a investigar i jutjar als responsables de la requalificació de terrenys d'ús públic”.

Informació complementària

La presidenta d'Amnistia Internacional Kenya, Renee Ngamau, va ser detinguda la nit del 14 de setembre per haver reunit els seus veïns per a oposar-se pacíficament a la construcció d'una urbanització privada en terrenys públics destinats a zona d'esbarjo. També és la presidenta del seu veïnat, Jamhuri Phase 1, a Nairobi.

La passada nit va quedar en llibertat sota fiança i se li va ordenar comparèixer davant el tribunal de primera instància de Kibera a Nairobi. Després de més de dues hores d'espera en el tribunal i sense càrrecs, es va presentar a la comissaria de Kilimani per a evitar que la tornessin a detenir.